Każda firma zaczynała od małych rzeczy i musiała stworzyć swój unikalny produkt, aby móc później stać się gigantem. Niekiedy bywało tak, że najwięksi tego świata tworzyli na początku zupełnie inne rzeczy, niż ma to miejsce w tym momencie. Zobacz jak zaczynały firmy, które znasz i są globalnymi markami. Może to zainspiruje kogoś z was do działania i sam wpadnie na genialny pomysł jak podbić serca klientów na całym świecie.
Sony – urządzenie do gotowania ryżu (1946)
Założycielami marki Sony są Masaru Ibuka i Akio Morita. Pierwsza siedziba firmy była zlokalizowana w Tokio, w Japonii. Wcześniej firma nazywała się Tokyo Telecommunications Research Institute, zanim spółka przekształciła się w Sony.
Masaru Ibuka wpadł na pomysł, aby stworzyć produkt, który miał służyć milionom ludzi, którzy mieli dostęp do elektryczności tuż po II wojnie światowej. Był nim specjalny pojemnik do gotowania ryżu. To nic innego jak drewniany garnek z aluminiową elektrodą na dnie.
Niestety w owych czasach prąd był na tyle „niestały” i powodowało to albo rozgotowanie ryżu, albo niedogotowania. Produkt ostatecznie nigdy nie pojawił się na rynku. Prototyp jednak nadal jest w muzeum Sony w Shinagawie.